vrijdag 1 november 2013

Dag 10

Lieve zus,
Vannacht was weer de moeite. Je kleine blaas laat je niet met rust en rond 4 uur hoorde ik 'mama ik wil een knuffel' ... Ik ben dan bij je in bed gekropen en heb je (voorzichtig) geknuffeld tot je weer in slaap viel (zo zalig om dicht tegen je aan te liggen in de stilte van het ziekenhuis).
Ondanks de vermoeidheid is vandaag een goede dag! We hebben fijn gespeeld, op het (heel) gemak gegeten, en zelfs voor het eerst samen gewandeld op onze gang. We hebben ook veel gebabbeld. Je wilt graag dat ik je boeken voorlees die te maken hebben met je ziekte. Ik heb het chemo kasper boek nog eens helemaal met jou doorgenomen, en ook 'roos' en 'van pannenkoeken moet je soms huilen'. Je beseft heel goed dat jou dit vroeg of laat ook te wachten staat en dat maakt je soms droef.
Het begint ook door te dringen dat je je superkrullen gaat verliezen en je hebt vastberaden aangekondigd dat je een pruik wil met dezelfde kleur als je haren nu (hebben jouw oortjes ergens opgevangen want daar hadden we het nog niet met jou over gehad). Je wil niet dat de mensen weten dat je ziek bent, want je hebt schrik dat ze je gaan uitlachen, maar dat laten mama en papa niet gebeuren lieve schat.
Ook heimwee steekt de kop op en zorgt voor de nodige tranen. Je mist onze thuis, uw hoekje in de zetel, de rommelige knutseltafel en vooral met ons vijven samen zijn (dat is ook zo voor mama en papa en je broers geloof me). En heel belangrijk: je wil zeker het verjaardagsfeest van Fons niet missen, maar dat is nog wel even en we zorgen ervoor dat we dat vieren als jij ook thuis bent !
Het juffen bezoek gisteren vond je super. Je hebt superveel huiswerk gevraagd omdat je dat leuk vindt en op het uiteinde van het bed prijkt nu een zachte Bambi knuffel. In de klas komt een idem exemplaar op je plaats te zitten. Jij hebt hem 'sproetie' gedoopt en in de klas gaan ze goed voor hem zorgen daar ben ik zeker van. 
Dikke kus van mama. 

5 opmerkingen:

  1. Lieve Sam,
    ook vanuit Wenen denken we voortdurend aan jou en duimen we heel hard. We vinden je een heel moedige meid en voor Louise en Pauline ben je hun super-nichtje. Louise moest vandaag niet naar de "Kindergarten" en heeft een tekening voor je gemaakt van de Coenegemsen: een beetje grappig want jullie zien eruit als 5 pompoenen met benen en armen (ik denk niet dat dit haar bedoeling was maar ze kan net mannetjes tekenen).
    Ik vind het nu wel heel jammer dat we zo ver wonen en ook met mijn dikke buik mag ik niet meer zo vaak vliegen. Ik ben heel blij dat je samen met je mama meter wil zijn van ons derde patatje, en zodra ze er is komen we dan zo snel mogelijk naar Belgie om haar te tonen.

    Dikke knuffel en heel veel liefs,

    Greta, Mark, Louise, Pauline en ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ?./+ hihi ik misje en we denken altijt aan je bs van margot

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Sam,

    Ik ben een collega van je mama en net voor de zomer ben ik samen met een paar collega’s jullie nieuwe huis komen bewonderen. Jij was er toen ook. Je hebt samen met ons een ijsje gegeten en mee genoten van alle leuke verhalen van de avond! We rekenen trouwens nog steeds op je discretie ;-) (Moeilijk woord, je mama en papa kunnen je zeker uitleggen wat dat betekent.)

    Fijn dat je mama en papa deze blog voor jou maken. Dan kan je alle verhalen blijven volgen en kunnen wij ook die van jou blijven volgen.

    Met je mama en papa, je broers, je familie en vrienden, de dokters én Chemo-Kasper ben je goed omringd om er tegenaan te gaan!

    Dikke knuffel en geef hem ook door aan je mama,
    Rika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag lieve Sam,
    Volgende woensdag ga ik op jouw stoel in de klas dus een leuke, zachte Bambi-knuffel vinden! We gaan daar ook in de godsdienstles heel goed voor zorgen hoor!
    Voor de vakantie ,toen we hoorden dat je ziek was, hebben we allemaal samen aan jou gedacht en je heel veel goeie moed gewenst. We gaan dat de volgende keren ook zo opnieuw doen en als zoveel vrienden, allemaal samen, zo hard aan jou denken , dan hopen we echt dat jij dat tot ginds in het ziekenhuis gaat voelen!
    Heel veel liefs van juf Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag lieve Sam

    Ook wij volgen hier jouw verhalen op de voet...Jonas is de achterneef van jouw papa, zij hebben al ook al heel wat meegemaakt samen... je ziet het je hebt een grote kring van familie om vrienden die allemaal erg met jou en je gezinnetje mee leven! Wat knap van jou om zo te vechten tegen die stoute cellen!!
    Maar een meisje dat Sam heet, dat moet wel een sterk meisje zijn, met de hulp van Sproetie, chemo kasper en natuurlijk jouw mama , papa en broertjes!!!
    Als ik al die leuke foto's hier van jou zie, doet het mee helemaal denken aan Sam, dat stripfiguurtje met even vrolijke krullen...
    We love you 2, en onze 2 meiden hier in huis gaan nog een mooie tekening voor jou maken!! Daarmee kan je de muren in jouw kamertje dan versieren...
    We duimen dat je je snel beter mag voelen!!
    Jonas, Eline, Juna & Elena






    BeantwoordenVerwijderen